Jako jeden z nejčastějších důvodů vyhýbání se CRM zaměstnanci uvádí, že „naléváním“ dat do systému zbytečně ztrácí čas, který by mohli věnovat jiné práci…mají pravdu? Odpovíme vám rovnou – nemají.

Je samozřejmé, že při nasazení CRM se zaměstnancům pochopitelně do jisté míry změní jejich pracovní režim. CRM jim sice pomůže snížit čas strávený dohledáváním relevantních informací, na druhou stranu ale více času stráví zadáváním dat do systému. Celkově by se ale efektivita měla zvýšit cca o 20%, jak ukazuje graf níže.

Existuje však malé „psychologické“ ALE. Zatímco ve vyhledávání nebo zpracovávání dat vidí uživatelé prospěšnou činnost, zadávání dat do CRM vidí jako „nutné zlo“.

Abyste vzpouru proti používání CRM odvrátili, je ieálním řešením věnovat při implementaci nového CRM dostatek času převodu dat ze starých systémů do nového CRM, aby zaměstnanci nezačínali s prázdným systémem. Jakmile budou mít základ, další data budou vkládat mnohem ochotněji. Manažer by v této fázi měl být trpělivý. Zhruba po dvou měsících si totiž zaměstnanci většinou zvyknou a začnou vnímat, že jim systém může při práci pomoci.

 

Utekly vám předešlé díly našeho seriálu? Nevadí, přečtěte si náš první a druhý díl o strachu ze změn či zaneprázdněnosti a domnělé nenahraditelnosti.

Další rady jak předcházet neochotě zaměstnanců při práci s CRM přineseme v dalším dílu.

Pokud potřebujete s problematikou motivování zaměstnanců k používání CRM pomoci, obraťte se na nás zde.

Vaše SugarFactory