Systém CRM umožňuje zvýšit výnosy společnosti až o 15%. Ale skutečné výhody přináší až s integrací nástroje marketingové automatizace.  Zde jsou 4 důvody, proč byste měli kombinovat oba systémy dohromady.

 

Liší se …

Mezi CRM systémy a marketingovou automatizací existuje zásadní rozdíl. První z nich se používá k řízení vztahů se zákazníky a k budování dlouhodobých vztahů s nimi. Jeho základním úkolem je ukládat informace o spotřebitelích, které později budou použity k přípravě přizpůsobené nabídky. Implementace CRM může zvýšit zisk společnosti až o 15%.

 

Příkladem tohoto řešení je Sugar.

 

Řešení marketingové automatizace jsou mírně odlišná. Tyto nástroje jsou zaměřeny především na potenciální zákazníky, tj. na lidi, kteří dosud nevyužili naši nabídku. Hlavním cílem tohoto systému je generovat leady. Co je lead? Je to kontakt na potenciální zákazníky, kteří projeví skutečný a prokazatelný zájem pořídit si určitý produkt nebo službu.

 

… ale pracují společně

Ačkoli se oba systémy liší svým účelem, spojují se jejich zákazníci. Rovněž se těší rostoucí popularitě mezi podniky. Podle výzkumné firmy Gartner vzrostl trh CRM o něco málo přes 13 %. Marketingová automatizace je mladší technologie, ale také dychtivě využívána vlastníky firem.

 

Integrace obou nástrojů je však patrná. Podle průzkumu společnosti Forrester Research kombinace systému CRMu se systémem marketingové automatizace zvyšuje ROI přibližně o 17%. Současně vám umožňuje snížit náklady spojené s marketingem o 12,2 procent.

 

4 důvody, proč stojí za to integrovat oba systémy

 

#1 Přístup k horkým leadům

Většina potenciálních zákazníků generovaných marketéry jsou směřovány na prodejní oddělení. Ukázalo se však, že méně jak polovina z nich je připravena dokončit nákup. Nicméně s údaji o zákazníkovi v CRM jsme schopni připravit lepší profilované kontakty. Výsledkem je, že obchodníci obdrží pouze „horké“ leady a sdělení přenášené prostřednictvím systémů marketingové automatizace jsou více v souladu s preferencemi potenciálních zákazníků.

Studie ukazují, že personalizované e-maily mají o 29 % vyšší míru otevření a o 41% vyšší míru prokliků.

 

#2 Timing neboli správné načasování

Správné načasování hraje také důležitou roli v obchodní sféře. Marketingová automatizace integrovaná přímo do systému CRM poskytne vhled do online interakcí ze strany potenciálního klienta jako je historie návštěv, odeslané e-maily, ukazatel otevření a kliknutí nebo přítomnost na pořádaných akcích. Marketingová automatizace umožňuje přiřadit body kontaktům založeným na konkrétních aktivitách na našich webových stránkách. Například historie navštívených stránek nám poskytuje informace o tom, kde se zákazník na stránkách nacházel. Díky tomu víme, v jakém momentu potenciální zákazník vchází na stránku ceníku. Pokud víme, že tato stránka je poslední cesta k rozhodnutí, je to signál, že potenciální zákazník má zájem o náš produkt či službu a marketingový systém mu přiřadí odpovídající počet bodů scoringu. To budou cenné znalosti pro našeho obchodníka, že daný lead má být pro něj prioritou a je třeba ho brzy kontaktovat.

 

#3 Zrychlení nákupního procesu

Podle provedené studie IDC až 50% kontaktů, které jsou v průměrné databázi B2B, jsou zastaralé. To snižuje efektivitu obchodního oddělení, které po obdržení zastaralých informací o zákaznících je zbytečně kontaktuje. Této situaci lze zabránit díky integraci systému CRM se systémem marketingové automatizace. Umožňuje postarat se vám o kontakty, jakmile je získáte. K tomuto účelu slouží i mimo jiné e-mail marketing a obsahové marketingové kampaně.

 

#4 Konverze letí nahoru

Kombinace obou systémů umožňuje sledovat výsledky marketingové kampaně od začátku aktivit až po jejich konec. Například, budeme vědět, jestli vysoká míra otevření e-mailů nám přinese očekávané výdělky z nákupu. Správně připravené a monitorované marketingové kampaně umožňují zvýšit počet transakcí.

 

Je to snadné

Integrace systému CRM a systému marketingové automatizace usnadňuje práci oddělení marketingu a prodeje. Pomáhá jim také na úrovni výměny informací o zákaznících a zkracuje dobu kontaktu s potenciálními zákazníky. Integrace obou nástrojů je poměrně jednoduchá. Předtím však musíte vybrat správného poskytovatele služeb.