Plánujete-li nasazení nového CRM (nebo jen chcete vylepšit to stávající), začnete s největší pravděpodobností průzkumem trhu a srovnáním vlastností jednotlivých CRM systémů. Po nějaké době vyberete schůdné řešení a očekáváte, že přinese kýžený výsledek. Nejdenou se však stalo, že firmy po implementaci nového CRM zjistily, že to není úplně ono. Proč?

Při hledání ideálního řešení si totiž řada lidí se svým poskytovatelem CRM dobře neporozumí ohledně funkcí, které od svého CRM očekává. Jak toto eliminovat a správně porozumět základním pojmům jako je optimalizace, správa účtů a automatizace, aby vám CRM dobře sloužilo.

Optimalizací rozumíme soubor změn, které vám pomohou dosáhnout lepších výsledků s vynaložením menšího úsilí než doposud, navíc za kratší dobu. Může se však stát, že se budete muset vzdát svých současných stanovených procesů.

Způsob správy účtů (tedy možnosti sběru dat pro následné rozhodování) je bod, nad kterým se dobře zamyslete. V některých případech totiž může nasazení nového systému sběru dat znamenat více práce pro vaše zaměstnance, nebo vyšší výdaje. V nejhorším případě obojí. Pak je na místě zvážit, zda vám může pomoci automatizace, nebo je lepší přesunout sběr dat na stranu partnera/zákazníka.

Automatizace jednoduše řečeno dovolí vašim počítačům vykonávat rutinní kroky místo lidí. První věc, na kterou se sami sebe musíte zeptat je, zda jsou vaše zavedené procesy stabilní a natolik předvídatelné, aby se jejich automatizace opravdu vyplatila. Jste připraveni používat CRM automatizaci „tak jak je“ nebo bude třeba přizpůsobení daného CRM na míru, aby vám skutečně pomohlo zvýšit produktivitu a snížit náklady?

Jak se vůbec připravit na diskuzi s vaším poskytovatelem CRM? Vzhledem k tomu, že každá firma je jiná a každá se nachází v trochu jiné situaci, je třeba především identifikovat, které překážky vám komplikují cestu za stanoveným cílem. Váš poskytovatel vám poté bude moci kromě všech atraktivních funkcí nabídnout i řešení vhodné přímo pro vaší firmu a situaci, ve které se nacházíte.

Jste na takovou debatu připraveni? Nebojte se, není to nic složitého, ale je třeba dát předem dohromady všechny relevantní podklady. V první řadě je nutné definovat cíle, kterých chcete dosáhnout a ujistit se, že CRM opravdu potřebujete, respektive že vám právě nové CRM opravdu může pomoci na cestě k vašemu konkrétnímu cíli.

Další krok je vyčíslení rozpočtu, který můžete na CRM použít. V tuto chvíli byste již měli zvažovat i to, jakou společnost pro implementaci vybraného CRM využijete. Za vaší firmu by bylo dobré pověřit osobu, která se implementaci bude plně věnovat a nové CRM testovat. Pokud ve firmě nemáte nikoho s podobnou zkušeností, je v některých případech lepší na tuto funkci najmout profesionála “z venku”.

Doufáme, že vám naše rady pomohou využít své CRM naplno.
SugarFactory 
Zdroje:
STADNICHENKO, Anna. What You Need to Know to Boost Your CRM System [online]. [cit. 2017-06-15]. Dostupné z: https://community.sugarcrm.com/comm…
6 Steps to Implement an Efficient CRM System [online]. [cit. 2017-06-15]. Dostupné z: https://integroscrm.com/6-steps-to-…