Největší výzvy dnešních podnikatelů známe asi všichni – vysoká konkurence, digitalizace, nároční zákazníci a stále se měnící prostředí. I přes to, že těmto jevům čelí každý, kdo podniká nebo vede firmu, jen pár jedinců se nebojí dělat věci jinak, než jejich konkurence.

Ve světě CRM říkáme těmto lidem Mavericks. Jsou to ti, kteří se nebojí zkoušet nové věci, občas porušovat pravidla a překračovat hranice. Díky jejich zkušenostem a přístupu můžeme společně nahlédnout pod pokličku toho, jak využívají CRM ke změně svého businessu. A my se s vámi o nejzajímavější poznatky dnes podělíme.

 

Podívejme se na to, jak konkrétně Maverickové zvažují pro a proti při výběru konkrétního CRM:

Maverickové myslí na budoucnost. A hlavně vědí, že dnešní výzvy se rychle mění na včerejší úspěchy (nebo v horším případě neúspěchy). Maverickové mají stále na mysli, jak se věci mohou v budoucnu změnit i přes to, že možná právě musí řešit aktuální urgentnější problémy.

Maverickové nedělají kompromisy. Mnohé technologie mají své limity. Některé přitom ani nejsou při rozhodování vyditelné a objeví se až při ostrém provozu. Bohužel často až po té, co podepíšete smlouvu a máte zakoupené licence. Maverickové myslí dopředu a snaží se pochopit, která omezení by pro ně mohla být v budoucnu problémem. A eliminují je hned v počátku.

Maverickové udávají tempo. Tempo každé společnosti je samozřejmě jiné a Maverickové si to velmi dobře uvědomují.Chtějí proto sami rozhodnou o správné frekvenci změn na politechnologií, které využívají. Chtějí věci měnit pouze tehdy, pokud k tomu existuje dobrý důvod. Nechtějí být tlačeni k pravidelným neopodstatněným upgradům.

Maverickové si cení originality. Jedno univerzální řešení pro všechny není něco, co by Mavericky mohlo jakkoli oslnit. Out of the box řešení může být pro někoho do jisté míry dobře použitelné, ovšem Maverickové vyhledávají především flexibilitu a možnost přizpůsobení. CRM by podle nich mělo firmě sednout, musí se umět integrovat s jinými systémy a poskytnout tak úrodnou půdu pro všechny jejich podnikatelské záměry.

Maverickové vědí, že CRM je nakonec stejně o lidech. Když zaměstnanci CRM nevyužívají, pochopitelně nemůže dobře fungovat a přinášet užitek. Maverickové se při implementaci CRM soustředí i na lidský faktor, ne jen na technologie.

 

Pokud chcete vědět ještě více, stáhněte si zdarma publikaci Avoid CRM regrets: learn from the Mavericks a staňte se Maverickem!

SugarFactory.